Veelgestelde vragen
Bestellingen
Bestellingen en betalingen
Installatie & plaatsing
Neerzetten van uw kast
Onderhoud
Filters en schoonmaak
Levering
Wanneer en hoe we leverenÂ
Geluiden
Welke geluiden kunt u verwachten
Defecte
Storingen en codes
Bestellingen
Ik heb geen bevestiging ontvangen
Wanneer u uw bestelling plaatst ontvangt u direct een bevestiging via mail. Wanneer u deze niet ontvangen heeft kunt u het best contact opnemen via verkoop@smaakvandewereld.nl of ons telefoonnummer 010-3046016
Kan ik annuleren
Zolang wij uw bestelling nog niet hebben verstuurd kunt u deze nog annuleren. Neemt u daarvoor contact op met verkoop@smaakvandewereld.nl of via 010-3046016 om ervoor te zorgen dat wij uw annulering ontvangen en uw aankoopbedrag storneren.
Wanneer moet ik betalen
Bij het doorlopen van het bestelproces op onze website kunt u kiezen voor betalingen op verschillende manieren. Wilt u aankoopbescherming gebruikt u dan de optie PayPal. Ook achteraf betalen is mogelijk en wij sturen u dan de factuur na aflevering.Â
Kan ik op rekening kopen.
Ja, dat kan. Bedrijven dienen dan eerst contact op te nemen via verkoop@smaakvandewereld.nl of telefonisch 010-3046016. Als particuliere klant kunt u gebruik maken van de optie ‘factuur’ om de rekening achteraf te voldoen.
Installatie & plaatsing
Uitpakken type S20, S24, D40T, D46T of D77T
Uw wijnklimaatkast is ingepakt in een kartonnen doos met piepschuim. Bij de bestelbevestiging en via de mail heeft u de uitpakinstructies ontvangen. U kunt deze ook hier nog downloaden of bekijken op Youtube.
Installeren type S20, S24, D40T, D46T of D77T
Nadat u uw wijnklimaatkast heeft uitgepakt plaatst u de kast op naar de gewenste plek. Laat de kast hier 8 uur rusten, hierna kan de stekker in het stopcontact en is de installatie klaar.
Installeren type D92T, D104T of D167T
Nadat u uw wijnklimaatkast heeft uitgepakt plaatst u de kast op de gewenste plek. In de kast liggen het handvat en de plint. Deze schroeft u er makkelijk op met een schroevendraaier. Laat de kast hier 8 uur rusten, hierna kan de stekker in het stopcontact en is de installatie klaar. Voor verdere uitleg kunt u dit ook op Youtube bekijken.
Een extra zakje met onderdelen
Naast de handleiding en (bij sommige modellen het handvat / plint) vindt u ook een zakje met wat losse onderdelen. Dit zijn reserveonderdelen die u alleen nodig heeft wanneer u de deur van draairichting wisselt. Het meegeleverd sleuteltje kunt u dan gebruiken om de scharnierpennen van de deur te verwijderen. De zwarte rubbers zijn deurstoppers die ook in het scharnier geplaatst zijn en de zwarte plastic kapjes kunt u gebruiken als vervangende dopjes wanneer deze beschadigen bij het verwijderen om de scharnieren om te zetten. De witte busjes die bij sommige modellen meegeleverd zijn moeten aan de buitenkant in het boorgat van de deurhandel gestoken worden voordat u de handel monteert.
Onderhoud
Vervangen van koolstoffilters
De koolstoffilters verwijderen nare geurtjes. Wanneer u echter de kast met enige regelmaat aan de binnenzijde schoonmaakt en er geen lekkende flessen zijn zal dit niet echt voorkomen. Op verzoek verkopen we deze filters los.
Algemeen onderhoud
Er zijn geen specifieke onderhoudsinstructies die de levensduur van de kast verlengen. De kast kan normaal worden schoongemaakt met een sopje.
Levering
Hoe snel leveren jullie
 Wij kunnen bestellingen die wij voor 16.00 uur ontvangen de volgende werkdag leveren. Gezien de omvang en bedrag van de zending leveren wij echter alleen na het maken van een leverafspraak. Levering kan binnen 24 uur plaatsvinden wanneer de producten op voorraad zijn. Wanneer dit niet het geval is staat de levertermijn per product vermeld op de website
Hoe leveren jullie de wijnklimaatkasten?
We leveren de kast op afspraak met een vervoerder. Deze zal de kast bij u op een kleine pallet afleveren en indien de situatie het toestaat binnen plaatsen. Uitpakken en installeren is niet standaard voorzien. U ontvangt van ons de nodige instructies voor het uitpakken en installeren. Van de vervoerder ontvangt u een een bericht met daarin T&T en een tijdsindicatie waarbinnen de levering op de afgesproken dag plaats zal vinden.
Helpen jullie de wijnklimaatkast naar boven tillen?
Alleen wanneer we de kast zelf brengen (en dus niet met de vervoerder die we normaal gebruiken) kunnen we afspraken maken over het op een verdieping plaatsen van de kast. Afhankelijk van onze andere leveringen kan het dan zijn dat we extra kosten moeten rekenen of dat de levering iets langer duurt zodat wij de route kunnen optimaliseren. Dit is altijd maatwerk dat wordt besproken bij het maken van de leverafspraak.
Op welke dagen leveren jullie
Leveringen vinden doorgaans plaats op maandag t/m vrijdag. Bestellingen van vrijdag na 15.00 uur en in het weekend worden ten vroegste dinsdag geleverd. Met de feestdagen gelden soms afwijkende levertijden en kan er een kleine vertraging optreden.
Geluiden
Wat is het maximale geluidsniveau?
Het maximum van de geluidniveaus varieert bij de modellen tussen een maximum van 36 decibel tot een maximum van 43 decibel. Wilt u het geluidsniveau van een specifiek model weten dan kunt u dit vinden bij de productomschrjiving.Â
De kast maakt meer geluid dan mijn koelkast?
Naast de compressor (het brommende geluid dat u ook bij uw koelkast hoort) zult u bij een wijnklimaatkast ook de ventilatoren horen. Deze ventilatoren verspreiden de temperatuur gelijkmatig in de kast én zorgen voor een relatieve hoge luchtvochtigheid wat weer goed is voor uw etiketten en het uitdrogen van de kurk. De ventilatoren draaien onafhankelijk (en vaker) dan de koeling. Afhankelijk van het type ventilator en vooral de plaatsing van de kast moet u er rekening mee houden dat u dit geluid hoort.
De kast maakt een tikkend geluid
Koelt de kast nog goed? Dan is er niets aan de hand. Het tikkende geluid heeft mogelijk twee oorzaken. Wanneer de kast een lagere omgevingstemperatuur heeft dan de ingestelde temperatuur zal deze gaan verwarmen. Het aanschakelen van het verwarmingselement zult u horen met een tik. De tweede oorzaak is een magnetische schakelaar die de koude-vloeistof regelt. Ook die kan een korte tik laten horen wanneer deze schakelt. Deze geluiden zijn normaal.
Defecten
Mijn wijnklimaatkast is defect. Wat moet ik doen?
Neem vooral contact met ons op en dan kijken we samen naar de oplossing.
Ik krijg een foutcode in mijn display
Alhoewel we natuurlijk liever géén storingen hebben is een foutcode wel fijn. Dan kunnen we u sneller en gerichter helpen.
Code | Oorzaak |
E1 | Kortsluiting temperatuursensor in onderste compartiment |
E2 | Temperatuursensor in onderste compartiment is los |
E3 | Kortsluiting temperatuursensor in middelste compartiment |
E4 | Temperatuursensor in middelste compartiment is los |
E5 | Kortsluiting temperatuursensor in onderste compartiment |
E6 | Temperatuursensor in onderste compartiment is los |
E0 | Vries-sensor is los |
HH | Hoog temperatuur alarm. Mogelijke een kapotte ventilator of lek koelsysteem. Deze beveiliging gaat aan 8 uur na het inschakelen van de kast en treedt in werking bij een temperatuur > 23 graden. Op dat moment gaat ook het licht knipperen en zal de kast gaan piepen. Wanneer na 30 minuten geen actie is ondernomen zal de koeling worden uitgeschakeld |
LL |
Laag temperatuur alarm. Mogelijk een elctronica probleem of een defecte compressor. Dit alarm treedt in werking wanneer de temperatuur in de kast langer dan 30 minuten beneden het vriespunt is. Er zal ook een akoestisch alarm klinken. |
12 34 |
Wanneer u deze code in het display ziet staan is er een software en/of bedradingsfout. Vaak zal de electronica vervangen moeten worden. Neemt u even contact op via ons contactformulier of via 010-3046016 |